Pasūtījumu vadība
Pasūtījumu vadības sistēma satur pasūtījuma analīzes rīkus. Šie rīki sniedz lietotājam atbalstu , pieņemot vadības lēmumus, kas mijiedarbojas ar klientiem, un palīdz identificēt ražošanas un noliktavu vājās vietas.
Sistēmā eksistē trīs pasūtījumu veidi:
-
Klientu pasūtījumi (ārējo kontragentu);
-
Pasūtījumi piegādātājiem (ārējiem kontragentiem);
-
Iekšējie pasūtījumi (pasūtījumi preču nepieciešamības apmierināšanai tirdzniecības punktiem, veikaliem, pašu noliktavām).
Klientu pasūtījumi
Savlaicīga un kvalitatīva klientu pasūtījumu izpilde nodrošina uzņēmumam līdera pozīciju konkurējošā preču un pakalpojumu sniegšanas tirgū. Apakšsistēma „Pircēju pasūtījumu vadība”, kas ir daļa no dotās konfigurācijas, dod iespēju:
|
Sistēmā ir paredzēts automātisks rezervēšanas un izvietošanas algoritms, kurš ļauj optimāli izvietot pircēju pasūtījumus pasūtījumos piegādātājiem un brīvajos preču atlikumos noliktavās. |
Pasūtījumi piegādātajiem
Pasūtījumi piegādātajiem ir komercuzņēmuma pasūtījumi ārējiem kontrahentiem preču piegādei. Pasūtījums tiek uzskatīts par izpildītu tad, kad visa pasūtītā prece ir saņemta uzņēmuma noliktavā vai tad, kad pasūtījumu piespiedu kārtā ir slēdzis pats menedžeris.
Iekšējie pasūtījumi
Iekšējais pasūtījums tiek noformēts tādā gadījuma, ja krājumu papildināšana tiek veikta nevis konkrēta klienta iniciatīvas dēļ, bet pamatojoties uz dotās noliktavas vajadzībām (nepieciešamība papildināt tirdzniecības punkta krājumus, mazumtirdzniecības veikala krājumus). |
Iekšējais pasūtījums piedalās automātiskajā izvietošanā piegādātāju pasūtījumos kopā ar visiem pārējiem pasūtījumiem – jaunā prece, kas saņemta noliktavā, var tikt rezervēta zem iekšējā pasūtījuma. Preces, kas pasūtīta kā iekšējais pasūtījums, var būt rezervēta arī no tekošā atlikuma noliktavā. |